Świąteczna prasówka

prasowka

Ostatnio dokonuję pewnych przewartościowań jeśli chodzi o prasę kobiecą. Tytuły, które do tej pory były moimi ulubionymi, zaczęły mnie potwornie irytować. Z kolei pisma, którymi  sekretnie pogardzałam, nieoczekiwanie okazują się wartościowe i ciekawe. Najwyższy czas wybrać nowych ulubieńców, a nie ma na to lepszej pory niż grudzień. Chyba tylko w tym miesiącu tematyka wszelkich możliwych tytułów jest do siebie tak zbliżona, co pokazuje jak na dłoni atuty i niedoskonałości każdego z periodyków. Wiadomo: niezależnie od targetu musi być jakiś dział mody, jakiś dział urody, jakiś shopping, jakiś lifestyle (przepisy, mieszkania itp.), jakiś dział psychologiczny i jakieś wywiady/artykuły o celebrytach. Ale jak dużo, jakiej jakości, w jakich proporcjach? To właśnie chciałabym w tym miesiącu dokładnie sprawdzić.

Egzaminowi postanowiłam poddać 5 tytułów:

Zdaję sobie niestety sprawę, że w przypadku pierwszych dwóch tytułów recenzja będzie pewnie nieaktualna już w chwili publikacji (numery grudniowe weszły do kiosków w 1. połowie listopada). Jeśli chodzi o pozostałe 3 pisma, postaram się zdążyć z opisem wniosków płynących z uważnej, krytycznej, prasoznawczej wręcz lektury (^^) na tyle szybko, by można było jeszcze kupić je w kiosku.

Dokładnie opisując wymienione czasopisma, będę jednocześnie poddawać ocenie 5 kategorii (ludzie, psyche, moda, uroda, lifestyle) w pięciostopniowej skali fiu-bździu :) Ideałem byłoby znaleźć taki tytuł, który realizuje na najwyższym poziomie wszystkie te zakresy, ale wiadomo – nie ma cudów. Mam jednak nadzieję, że moje subiektywne zestawienie okaże się choć odrobinę pomocne: być może zachęci Was do sięgnięcia po jakiś tytuł, którego już od dawna nie miałyście w rękach, a mnie samej pomoże zdecydować, co w nadchodzącym roku warte będzie regularnych, comiesięcznych zakupów.

Skomentuj

