Świąteczna prasówka: „Twój Styl” 12/2012

634884012060913099

Grudniowy Twój Styl trafił w moje ręce zupełnym przypadkiem. Jeszcze do niedawna bardzo nie lubiłam tej gazety: wydawała mi się nudna, egzaltowana i kiepsko napisana (te reportaże pełne zbyt krótkich zdań haseł! te niewłaściwie, postawione przecinki!). O dziwo skusiłam się jednak, uważnie przeczytałam świąteczny numer i moja opinia bardzo się poprawiła. Przede wszystkim pozytywnie zaskoczyło mnie to, że w Twoim Stylu jest tyle do czytania – pomijałam wszystkie artykuły, które uznałam za niezbyt interesujące, a i tak pochłonęłam masę tekstu, objętościowo to chyba z pięć numerów InStyle albo z osiem Avanti :)

Najmocniejszą stroną czasopisma wydały mi się wywiady. Nie wiem, czy dobór bohaterów numeru jest zawsze taki mocny, czy postarali się wyjątkowo na Święta, ale wszystkie przeczytałam z dużym zainteresowaniem, nawet ten z Katarzyną Grocholą. Pozytywnie zaskoczył mnie także bardzo sprawnie opracowany dział kulturalny.

Najsłabszy jest chyba dział poświęcony modzie – opublikowana sesja zdjęciowa jest niestety duużo gorszej jakości niż w odpowiednikach Twojego Stylu z importu (np. Elle). Za to ponownie mile zaskoczyły mnie wnikliwe artykuły z dużą ilością przydatnych, urodowo-zdrowotnych ciekawostek (o diecie, o kawie, nawet o mrożeniu potraw). Siła Twojego Stylu leży chyba w tym, że pojawiają się w nim teksty ze wszystkich możliwych w prasie kobiecej zakresów, od – powiedzmy – haute couture do tematyki poradnikowej i wszystkie zrealizowane są przynajmniej przyzwoicie.

Jestem mile rozczarowana i z dużą przyjemnością przejrzę następny, styczniowy numer. Niepokoi mnie tylko, że chyba nie do końca mieszczę się w targecie – dobór bohaterek numeru i tematyka reportaży dość jasno wskazują, że Twój Styl adresowany jest przede wszystkim do „kobiet dojrzałych”. Tę intuicję potwierdza dodatkowo zabawne odkrycie, że jako jedyny ze wszystkich opisywanych przeze mnie tytułów nie ma fanpage’a na fejsbuku – nie mówcie, że to o niczym nie świadczy ;) ! Ze statystyk zamieszczonych w internecie przez wydawcę gazety wynika jednak, że dwie najpokaźniejsze grupy czytelniczek stanowią grupy wiekowe 25-34 i 54+, więc zakładam, że redakcja odpowiednio dba także o młodszą część publiki i poza artykułami o rozwodach i dorastających dzieciach znajdę czasem coś, co bardziej pasuje do mojej życiowej sytuacji.

A Wy lubicie Twój Styl?

Niestety, prokrastynatorskim zwyczajem publikuję recenzję tuż po dedlajnie – styczniowy numer „TS” z Hanną Lis na okładce jest dostępny w kioskach od wtorku.

Okładka ❤ ❤  ❤ 
Ludzie ❤ ❤ ❤  
Psyche ❤ ❤  ❤ 
Moda ❤  ❤ ❤ 
Uroda ❤ ❤  ❤ 
Lifestyle ❤ ❤  ❤ 

Dobre dla: w sumie dla wszystkich kobiet, które lubią sobie poczytać. I dla tych, które mają silne przedramiona – ta gazeta jest strasznie ciężka ;) 

 Twój STYL 12/2012 | redaktor naczelny: Jacek Szmidt | cena: 7,90. 

Wszystkie teksty ze świątecznego „projektu prasówka” znajdują się tutaj

Skomentuj

