Jak wygląda moja pielęgnacja włosów?

pielegnacja-wlosow1

Taki post obiecywałam już jakiś czas temu, ale jakoś nie mógł powstać. Dlaczego? Przyczyna jest prosta – żadna ze mnie włosomaniaczka. Dopiero od niedawna uczę się, że do pielęgnacji włosów niekoniecznie wystarczy drogeryjny szampon i sporadycznie nakładana odżywka. Wszystkich produktów, które tu zobaczycie, używam od max. 2 miesięcy – wcześniej za cały zestaw pielęgnacyjny służyły mi szampon do włosów delikatnych Syoss i popularna odżywka do włosów suchych Garnier. Efekty takiej „anty-pielęgnacji” łatwo przewidzieć i pod koniec roku stan moich włosów był tak opłakany, że poprawę ich kondycji zapisałam jako pierwsze postanowienie na noworocznej liście.

Jeżeli jesteście ciekawe, co się zmieniło przez te (prawie) trzy miesiące i jakie produkty pielęgnacyjne zasiliły w ostatnim czasie moją łazienkę, zapraszam do lektury. Na wstępie dodam jeszcze, że moje włosy są dość gęste, falowane, od lat w naturalnym odcieniu (ciemny blond/jasny brąz) i w długości mniej więcej do łopatek, a do bardziej troskliwej opieki nad nimi skłoniły mnie: przetłuszczanie przy skórze głowy + jednocześnie bardzo przesuszone końcówki, wypadanie i łamliwość oraz skłonność do puszenia.

pielegnacja-wlosow3Szampon:

Pierwszym krokiem na drodze do lepszej pielęgnacji było wymienienie szamponu Syoss na łagodniejszy odpowiednik. Bazując na wiedzy z „włosomaniackich” blogów szukałam czegoś bez silikonów i SLS-ów i ostatecznie padło na Alterrę, która bardzo dobrze mi służy. Seria jest dostępna w każdym Rossmannie, niedroga, ma fajny skład (dużo naturalnych ekstraktów, brak silikonów, łagodniejsze substancje myjące – zamiast SLES są Lauryl Glucoside i Sodium Coco-Sulfate). Poza tym różne wersje szamponów faktycznie spełniają obiecane na etykiecie funkcje – nabłyszczająca wersja z morelą istotnie nabłyszcza, a zestaw z papają i bambusem, którego używam obecnie, faktycznie dodaje objętości.

Zdaję sobie sprawę, że dla bardziej ortodoksyjnych włosomaniaczek Alterra może być za mocna (głównie przez SCS), ale moim włosom najwyraźniej służy, choć przyzwyczajenie się do tego szamponu zajęło im trochę czasu i na początku nie wyglądały najlepiej. To taka moja „opcja kompromisowa” – mam ochotę na próbę poszukać jeszcze mniej inwazyjnego szamponu, może możecie mi coś polecić? :)

pielegnacja-wlosow5

Odżywki: 

Od stycznia odżywki mają u mnie naprawdę niezły przerób ;) Zgodnie z metodą OMO zawsze zabezpieczam nimi długość włosów przed myciem, często nakładam także po (chyba, że stosuję maskę). Poza tymi przedstawionymi na zdjęciu lubię jeszcze wspomnianego już Garniera z olejkiem z awokado i najbardziej podstawowe tuby z Isany.

Obecnie próbuję skończyć mleczno-miodowy balsam bez spłukiwania z serii „Z Apteczki Babuni” Joanny (1). Chwaliłam go w grudniowym zestawieniu hitów i kitów i miałam wrażenie, że nieźle się sprawdza nakładany po myciu – włosy były dużo łatwiejsze do rozczesania, mniej puszące się, bardziej zdyscyplinowane. Ale jakiś czas temu trafił do mnie ziołowy eliksir Green Pharmacy (o którym niżej) i Joanna nie wytrzymała konfrontacji ;) Najprawdopodobniej zużyję więc resztkę balsamu jako zabezpieczenie przed myciem. Odżywkę Gliss Kur z olejem arganowym i kokosem (2) kupiłam typowo „na nos” – ma fantastyczny zapach, który bardzo długo utrzymuje się na włosach, ale jeśli chodzi o pielęgnację, nie przedstawia wielkiej wartości – jest przeładowana silikonami i obciąża moje włosy. Właściwie do etapu końcowego OMO zdarza mi się stosować tylko bananową odżywkę The Body Shop (3) – pachnie świetnie, jest dość wydajna, ma niezły skład. Cudów nie czyni, ale moim zdaniem robi dokładnie to, co odżywka robić powinna – ułatwia rozczesywanie i zabezpiecza włosy, przy tym ich nie obciążając.

pielegnacja-wlosow4

Przy okazji zaopatrzyłam się też w parę produktów, które do tej pory były mi całkowicie obce – czyli w maski i oleje. Olej kokosowy Parachute (1) jest u mnie od wielu miesięcy:  kupiłam go namówiona przez moją przyjaciółkę, która akurat przeżywała „fazę ajurwedyjską” :) To najbardziej uniwersalny kosmetyk w mojej łazience, służył już do nawilżania ciała, do masażu, do kąpieli, do wytwarzania peelingów i last but not least do olejowania włosów. Podobno moje, czyli (chyba) wysokoporowate włosy nie lubią oleju kokosowego – nie wiem, jeszcze nie sprawdzałam innych, ale Parachute nałożony na długość 1-2 godziny przed myciem działa cuda, naprawdę! Włosy są niesamowicie miękkie, gładkie, odżywione i zdrowo lśniące, aż ich nie poznaję. To bez wątpienia moje największe odkrycie ostatnich miesięcy.

Kupiłam też olejek łopianowy przyspieszający wzrost od Green Pharmacy (2), ale dużo gorzej się sprawdza – nie mogę się zmotywować do regularnego stosowania, bo mam wrażenie, że podrażnia skórę głowy. Niestety nie wypaliła u mnie także mleczna maska Kallos (3), w przypadku której słuszne okazały się ostrzeżenia Poduszki :( Chociaż pierwsze użycie mnie zachwyciło, to kolejne bardzo rozczarowały – po nałożeniu maski miałam wrażenie, że włosy stają się matowe i puszą się dużo bardziej niż zwykle (mimo że używam jej stosunkowo rzadko, 1-2 razy w miesiącu). Cóż, widocznie skoro właścicielka nie znosi mleka, to i włosy się z nim nie polubią :) Bardzo pozytywnie zaskoczyła mnie za to równie popularna w blogosferze maska z granatem i aloesem od Alterry (4). Tak jak w przypadku szamponu, musiałam dać jej trochę czasu, ale było warto – lubię ją głównie ze względu na bardzo przyjemny skład i fakt, że ładnie podkreśla skręt moich włosów. 

pielegnacja-wlosow6

I ostatnia grupa, czyli zbiór produktów do stosowania po myciu. Ziołowy eliksir do zniszczonych włosów Green Pharmacy (1) to moje najnowsze odkrycie – jest bardzo wydajny, kosztuje grosze i naprawdę działa! Ułatwia rozczesywanie, zmniejsza łamliwość, dzięki małemu dodatkowi silikonów zapobiega puszeniu i zapewnia dodatkową ochronę. Lubię mieć też pod ręką coś, co pomoże zdyscyplinować niesforne kosmyki i dodać objętości przyklapniętej fryzurze – w tym celu od lat używam tej samej pianki do włosów kręconych od Isany (2). Ostatnio przeszła mały lifting i jeszcze ładniej pachnie :) W mojej łazience nie może też zabraknąć pierwszej pomocy włosowego lenia, czyli suchego szamponu dla szatynek od Batiste (3). Jest bezkonkurencyjny! Bardzo dobrze oczyszcza włosy, a dzięki dodatkowi barwnika nie pozostawia charakterystycznego, białego nalotu, dzięki czemu cały proces „mycia” jest naprawdę ekspresowy.

*

Przez 2 miesiące świadomej pielęgnacji zauważyłam naprawdę dużą poprawę. Nie powiem, że teraz jest idealnie, ale dużo problemów zniknęło, albo przynajmniej znacząco się zmniejszyło :) Wypadanie i puszenie zostały praktycznie powstrzymane, a włosy wyglądają na zdrowsze, gęstsze i bardziej odżywione.

Zdaje sobie jednak sprawę, że jeśli chodzi o świadomą pielęgnację nadal jestem na początku drogi. Muszę wyrobić sobie nawyk regularnego olejowania włosów, będę też kontynuować poszukiwania idealnych odżywek i masek. Niecierpliwie czekam także na wszystkie Wasze wskazówki, porady i propozycje! 

pielegnacja-wlosow2

10 thoughts on “Jak wygląda moja pielęgnacja włosów?

  1. O, widzę, że wdrożyłaś planowane zmiany w pielęgnacji ;). U mnie Kallos zadziałał podobnie – po pierwszym spektakularnym efekcie zaczął puszyć włosy, które upodobniły się do pajęczyn. Natomiast moja mama używa go ponoć po każdym myciu i konsekwentnie ignoruje troskliwe ostrzeżenia córki, ponadto chwali maskę na każdym kroku za jej zapach oraz działanie. Widocznie każdy włos ma swój głos :P. Jeżeli wykończenie produktu sprawia ci kłopot, radzę mieszać raz na jakiś czas łyżeczkę Kallosa z nawilżającą maską lub odżywką, być może w tej formie sprawdzi się lepiej. Odżywka The Body Shop okazała się w moim przypadku pięknie pachnącym rozczarowaniem, ale chyba pokładałam w niej zbyt duże nadzieje. Z moimi włosami nie robi nic oprócz nabłyszczania, natomiast umila mi stosowanie odżywek o mniej urzekających zapachach, do których ją dodaję. Z serii szamponów Alterry najbardziej przypadła mi do gustu wersja z granatem.
    Z przyjaznych produktów, które podbiły moje serce w ostatnich miesiącach polecam ci:
    – balsam Seboradin http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt.php?produkt=41050 (dostępny w Super-Pharm, dobrze regeneruje, wspaniale nawilża, nabłyszcza, jest wydajny, przy regularnym stosowaniu przyczynił się do lekkiego oklapu, a jego woń raczej cię nie oczaruje w przeciwieństwie do efektów :),
    – maskę do włosów BingoSpa masło shea i pięć alg http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt.php?produkt=36412 (8 zł w Tesco, nadaje objętość, „masę” włosom, nie puszy, pachnie neutralnie),
    – szampon aloesowy Equilibra http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt.php?produkt=51609 (w niektórych punktach Super-Pharm, aloesowe, delikatne cudo o działaniu zbliżonym, a nawet przewyższającym efekt niektórych odżywek, niestety chyba wycofywany ze sprzedaży),
    – korzystałam również z aloesowego balsamu Mr Potters do mycia włosów, jest delikatny, nawilżający, niezły: http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt.php?produkt=52006
    Ponadto kilkakrotnie używałam maski Bioetika (http://wizaz.pl/kosmetyki/produkt.php?produkt=37980), która zawiera aloes oraz kokos, więc mogłaby ci służyć, a na pewno nie jest to zły produkt. Z olejków polecam ten z pestek śliwki, o naprawdę korzystnym działaniu, a także migdałowy, tańszy i bardziej dostępny (np. sklepy zielarskie). Jakiś czas temu zrezygnowałam z metody olejowania „na sucho”, gdyż moje włosy są tak podatne na obciążenia, że nawet gdybym oprószyła je gwiezdnym pyłem, odwdzięczyłyby się kosmicznym oklapem. Teraz wzbogacam olejami maski, w ten sposób oszczędzam sobie niepożądanego wyglądu czupryny. Muszę spróbować kosmetyków Green Pharmacy, gdyż na razie podchodzę do nich jak pies do jeża, głównie dlatego, że zawsze znajduję coś ciekawszego do kupienia. Mam także chęć na serię Yes To Carrtos z Sephory, a zwłaszcza na odżywkę http://www.sephora.pl/pl/cid1231/yes-to-carrots.html. Pozdrawiam i życzę widocznych, motywujących efektów na głowie :).

    • Wow, ogromne dzięki za wszystkie sugestie! Z tego co napisałaś, od dawna mam w planach zakup maski Bingo SPA, o reszcie zaraz więcej poczytam :) Tylko do Yes To Carrots jakoś nie mam zaufania – na promocji w Sephorze kupiłam na próbę zestaw, który co prawda był przeznaczony do twarzy (balsam do ust + chusteczki oczyszczające + żel pod oczy), ale okazał się tak beznadziejny, że jakoś nie mam ochoty sprawdzać nic więcej :)

      • Dzięki za ostrzeżenie, może odkładanie zakupu odżywki Yes To Carrots było dobrym posunięciem… Czasami dziękuję losowi, że od nabycia tych stosunkowo drogich produktów powstrzymuje mnie dystans długości mojego portfela. Apetycznych świąt życzę.

      • farbuję włosy na rudo, jakiś czas temu kupiłam maskę bingo spa z keratyną do zniczonych włosów. nie używam jej tak jak jest napisane na opakowaniu – czyli na chwilę po każdym myciu, tylko raz na tydzień jako maskę. niestety nie widzę żadnego wpływu na włosy, nawet przy rozczesywaniu. pokuszę się na maskę z serii profesjonalnej joanny z wiśnią – nałożono mi ją kiedyś u fryzjera w połączeniu z takim samym szamponem i efekt był niezwykły, a ta maska kosztuje chyba ok 20 zł :) daj koniecznie znać jak wypadła u Ciebie bingo spa :) pozdr

        • To chyba mamy tę samą wersję – nie znalazłam tej z shea i algami, więc kupiłam ze spiruliną i keratyną. Póki co czeka, aż wykończę Kallos Latte, ale jak już zacznę jej używać na pewno dam znać :)

          • o właśnie, to ta. z niebieską naklejką. swoją drogą zawsze można użyć jej jako bazy i pomieszać z inną odżywką lub dodać olejki :)

Skomentuj

