Do it yourself: wieszak na biżuterię

wieszak3

Dzisiaj kolejny post z cyklu: „rzeczy tak proste, że nawet Mat potrafi je zrobić”. W dawnych, dziecięcych czasach miałam w pokoju ściany obite korkiem (cudowny wynalazek!) i każdą nową ozdobę wieszałam na pinezce. Niestety, w moim nowym mieszkaniu ściany są już twarde, poza tym zamieszkują je dwa koty, które wszystkie ruszające się rzeczy uważają za potencjalny posiłek, dlatego od kilku lat cała moja biżuteria mieszkała poupychana i poplątana w szufladach i pudełkach. Aż do dziś!

Na pomysł z wykorzystaniem zwykłego wieszaka do organizacji naszyjników trafiłam jakiś czas temu na blogu NiebałagAnki. A ponieważ nic nie psuło mi humoru bardziej, niż poranne rozplątywanie skołtunionych, upchniętych w pudle wisiorków, obiecałam sobie, że zastosuję ten przepis w praktyce w pierwszej wolnej chwili.

Miałam do dyspozycji solidny, drewniany wieszak i wiedziałam, że biżuteria nie będzie wisiała w szafie, tylko w stałym miejscu na widoku (w łazience, do której koty nie mają wstępu), więc zamiast wkręcanych haków sufitowych wykorzystałam zwykłe gwoździe. Rozmieściłam je w odstępach ok. 3cm, pomachałam trochę młotkiem i tak oto stało się nowe: wieszak zyskał nowe życie, pusta ściana w łazience ciekawą ozdobę, a ja mogę nareszcie cieszyć się moją małą kolekcją, która w końcu jest należycie wyeksponowana i – co najważniejsze – teraz nic się nie plącze :)

wieszak1

WIESZAK NA BIŻUTERIĘ:

Potrzebne będą:

  • solidny wieszak z grubego drewna
  • gwoździe
  • młotek
  • centymetr, długopis

Instrukcja:

  • odmierz linijką odległości i długopisem zaznacz miejsca, w które chcesz wbić gwoździe;
  • młotek w dłoń i do dzieła! (takim tchórzom jak ja zamiast palcami polecam przytrzymywanie gwoździa spinaczem do bielizny)
  • powieś wieszak w widocznym miejscu, rozwieś naszyjniki i ciesz oczy :)

wieszak2

Od dwóch dni mam absolutorium i w związku z tym wpadłam w wakacyjny szał porządków – wącham, przestawiam, przebierałam, czuję się trochę jak Sknerus McKwacz. Poza naszyjnikami uporządkowałam już wczoraj ozdoby do włosów, perfumy, szminki i lakiery do paznokci, najwyższa pora na bransoletki i pierścionki – jeśli o to chodzi, moje serce skradła królicza taca ze sklepu Oh deer! (chociaż oczyma wyobraźni już widzę, jak moje koty radośnie turlają jej zawartość po mieszkaniu o czwartej w nocy). 

A jak Wy przechowujecie swoje skarby?

10 thoughts on “Do it yourself: wieszak na biżuterię

  1. Bardzo mi się podoba ten pomysł na uporządkowanie biżuterii i przy okazji stworzenie fajnej dekoracji :) I co najważniejsze – wszystko jest pod ręką, nie trzeba grzebać po pudełkach i wyplątywać naszyjników z bransoletek i tak dalej :)
    Na pewno zastosuje u siebie, jak już będę miała stały kąt :)

  2. Jak fajnie, że zrobiłaś swoją wersję :) Zazdroszczę, że mogłaś go wyeksponować, wygląda naprawdę świetnie, no i mamy taki sam naszyjnik z sową:)

  3. super pomysł! mam wieszak na kolczyki a z naszyjnikami mam ciągły problem, na pewno spróbuję cos takiego wykonać:) swoją drogę widzę wiele znajomych wisiorków i naszyjników, m.in katherine :) pozdrawiam

Dodaj komentarz