This is Halloween!

inspimixZ Halloween trochę tak jak z Walentynkami – mam wrażenie, że obchodzenie tych dni nie jest w dobrym tonie, kojarzy się z konformizmem, brakiem patriotyzmu i amerykanizacją. Nie obchodź Halloween, masz przecież swoje Dziady; po co Ci Walentynki, jest przecież Noc Kupały itd. Ja wychodzę jednak z założenia, że każda okazja do świętowania czegokolwiek jest dobra, a Halloween lubię bardzo – może przez mojego sąsiada-przyjaciela z dzieciństwa, który jako pół-Anglik przywiózł do Polski różne dziwne zwyczaje brytyjskich dzieci, może przez moje nastoletnie zamiłowanie do wampirów i powieści grozy, a może po prostu dlatego, że robienie lampionów z dyni i przebieranie się za zombie jest naprawdę fajną zabawą. Dlatego dzisiaj mam dla Was kilka halloweenowych inspiracji, a jutro będzie dodatkowo mała niespodzianka :)

źródło: tumblr.com

A tutaj parę pomysłów, co zrobić z miąższem Halloweenowego lampionu – do zjedzenia i dla urody:

Dyniowy sernik prosto ze słoika (PRZEPIS)

Zapiekanka makaronowa z dynią i brokułem (PRZEPIS)

Pumpkin Spice Latte (PRZEPIS) oraz przepis na przyprawę dyniową

+ 1001 pomysłów na dynię – Festiwal Dyni

+ najprościej, czyli najlepiej – tagliatelle z dynią i szynką parmeńską

Przeciwtrądzikowa maseczka z dyni, jogurtu, oliwy, miodu i migdałów (OPIS DZIAŁANIA)

+ scrub dyniowo-cynamonowy (na pewno wypróbuję!)

+ 4 dyniowe kosmetyki domowej roboty: scrub, maska do włosów, maseczka do twarzy i balsam 

Uff – i co? Nabrałyście ochoty na dynię? Smacznego!

PS: Jeśli lubicie i obchodzicie Halloween, życzę Wam jutro wyjątkowo przerażających horrorów i żebyście zebrały duuużo cukierków. Tym, co nie lubią, życzę po prostu, żeby przez weekend udało się Wam wypocząć (mnie szkoła niestety w tej kwestii popsuła szyki). 

8 thoughts on “This is Halloween!

  1. Co prawda nie obchodzę Halloween, ale różne związane z tym gadżety i smaczki lubię :-)
    A co do horrorów – lubię je oglądać (i czytać!), więc każda okazja na urządzenie sobie takiego wieczoru jest dobra :-)

    • Ja oglądam tylko takie retro – te współczesne są dla mnie zbyt przerażające, albo po prostu zbyt obrzydliwe (wszystkie „Ludzkie stonogi” i „Piły”, oh my God…)

  2. Każdy robi jak chce, ja nie obchodzę Halloween, a nie jestem zagorzalą katoliczką ;) po prostu uważam, że skoro zostałam wychowana w jakiejś kulturze to ją powinnam kultywować. I wcale nie mówię tu o Nocach Kupały itp. ;) Poza tym, dla mnie 1.11 jest dniem zadumy i jakoś nie przemawiają do mnie halloweenowe strachy. Aczkolwiek jest to dla mnie ciekawe zjawisko, ale w PL dla mnie wygląda to wszystko słabo.

Skomentuj

